В умовах стрімкого розвитку інформаційних технологій, формування інформаційного суспільства як у світі, так і в Україні, поняття «е-урядування» уже не є цілком новим і невідомим, як це було кілька років тому.



Саме явище «е-урядування» об'єднує у собі як мінімум дві складові - внутрішню «урядову»інформаційну інфраструктуру, аналог корпоративної мережі, та зовнішню інформаційну інфраструктуру, що взаємодіє з фізичними та юридичними особами.
Публічні бібліотеки сьогодні є мостом між владою і  громадою.
Наслідки впровадження е-урядування:

  • відкритість та прозорість діяльності публічної адміністрації;
  • економія часових та матеріальних ресурсів; підвищення якості надання адміністративних послуг.
  • забезпечення доступу до публічної інформації за допомогою сучасних інформаційних технологій;
  • звільнення службовців від рутинної роботи;
  • деперсоніфікація взаємовідносин громадян, представників бізнесу у взаєминах з державними чиновниками;
  • створення єдиного "пункту контакту” громадян з державними структурами;
  • можливість цілодобового отримання адміністративних послуг;
  • підвищення рівня демократизації суспільства;

Таким чином, бачимо, що е-урядування здатне змінити саму природу влади, зробити її більш прозорою та підконтрольною громадськості. Е-урядування створює умови для нормального розвитку бізнесу, покращення інвестиційного клімату, зростання економіки, а також забезпечує реальну участь громадян у політичних процесах.


Як наслідок, е-урядування забезпечить, перш за все, прозорість роботи державного апарату, знизить, якщо не ліквідує, залежність особи від свавілля чиновника, а отже – виступатиме ефективним засобом попередження корупції.
 
Е-урядування буде спрямоване на вирішення основних актуальних політичних, економічних і соціальних завдань держави і забезпечувати:

  • реалізацію права громадян на доступ до відкритої публічної інформації;
  • доведення до громадськості об'єктивної і достовірної інформації про діяльність органів державної влади, що зміцнює довіру до держави та її політики;
  • взаємодію і постійний діалог держави з громадянами й громадськими інститутами, а також необхідний рівень суспільного контролю за діяльністю органів влади;
  • об'єднання інформаційних ресурсів і послуг органів влади з метою зміцнення загальнонаціонального інформаційного простору;
  • удосконалення публічної адміністрації, оптимізацію структури державного апарату, зниження фінансових і матеріальних витрат на його утримання, поетапне переведення частини адміністративних послуг, що мають вартісне вираження, у систему адміністративних електронних послуг, що відповідає реальним потребам населення;
  • ефективну підтримку економічної діяльності публічних суб'єктів, що займаються господарською діяльністю, дозволяючи їм ефективно інтегруватися в загальнонаціональний і світовий економічний простір;

Переваги е-урядування:

  1. прозорість та відкритість публічної адміністрації, прийняття прозорих рішень, завдяки чому громадяни мають можливість отримувати достовірну, точну та оперативну інформацію про діяльність органів влади, а відтак – брати участь у прийнятті ними відповідних рішень; 
  2. економія матеріальних і часових ресурсів; 
  3. оптимізація корпоративного управління (скорочувати витрати на здійснення будь-яких операцій, підвищувати якість роботи з клієнтом тощо); 
  4. підвищення якості надання адміністративних послуг; 
  5. підвищення ефективності публічної адміністрації завдяки ефективнішому витрачанню бюджетних коштів, скороченню витрат на утримання державного апарату, якісному наданню адміністративних послуг; 
  6. зменшення корупції в органах влади; 
  7. забезпечення умов для розвитку електронної демократії, через яку фізичні і юридичні особи визначають, які саме послуги та яким чином їх надаватиме уряд, встановлюють відповідальність у рамках взаємодії, формують образ держави і суспільства - і е-урядування як окремого соціального інституту. Передумови для формування електронної демократії створює саме впровадження е-урядування, оскільки дає поштовх громадянам і компаніям для використання можливостей ІКТ на державному рівні.

Отже, е-урядування вигідне не лише громадянам, бізнес-структурам, але й самому урядові, державі, зокрема для підвищення ефективності організації діяльності та функціонування державних органів.

Підсумувавши вищевикладене, а також вибравши деякі позитивні приклади з світового досвіду запровадження технологій е-урядування, з впевненістю можемо констатувати їх практичні переваги:

  1. для громадян – мати доступ до публічної інформації та одержувати адміністративні послуги через мережу; брати участь у творенні і реалізації державної політики; 
  2. для бізнесу - через мережу мати спрощений доступ до органів влади, співпрацювати з ними, що сприятиме економічному розвитку;
  3. для органів влади - підвищити оперативність, ефективність своєї діяльності, якість надання адміністративних послуг; залучити всіх громадян до процесу прийняття державних рішень.

Послуги з електронного урядування, які надаються центральною районною бібліотекою:

Державна система електронних звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування

Єдиний державний портал адміністративних послуг

Державна податкова служба:

Заповнення декларації про майновий стан та доходи

Реєстр платників податку на додану вартість (ПДВ) онлайн

«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» (перевірка інформація про платника податків)

Анульовані свідоцтва платників ПДВ

Форум, онлайн консультації


Судова влада України

Єдиний державний реєстр судових рішень. Пошук рішення суду за конкретною справою

Розрахунок та формування квитанції для оплати судового збору

«Електронний суд» - поштова система обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу на офіційному веб-порталі «Судова влада України»


Фінанси України

Форум на сайті Міністерства фінансів України

Книга зауважень та пропозицій

Подання електронної бухгалтерської звітності M.E.Doc-Online


Пенсійне забезпечення

Пенсійний калькулятор

Отримання виписки із системи персоніфікованого обліку

Отримання виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів) про суму призначеної пенсії

Подання скарги або звернення

Електронний запис на прийом до органу Пенсійного фонду України


Державні закупівлі

Електронні торги


Державна реєстраційна служба

Єдиний реєстр громадських формувань

Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств

Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Електронна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців


Охорона здоров'я

Електронна приймальня для пацієнтів на сайті Державної служби України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань


Державна служба зайнятості

Пошук роботи

«Калькулятор розрахунку допомоги по безробіттю»

Кадастрова карта України


Освіта

Підготовка до ЗНО. Тренувальне онлайн-тестування

Електронне подання заяви на вступ до вищого навчального закладу України

Реєстрація осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні


Ощадбанк України

Реєстрація в «Реєстрі вкладників заощаджень громадян» на сайті АТ «Ощадбанк» вкладників Сбербанку колишнього СРСР на отримання 1000 грн.



Укрзалізниця

Розклад руху пасажирських потягів

Резервування та придбання квитків

Задати питання спеціалістам «Укрзалізниці»

Розклад руху поїздів дальнього та приміського сполученя Південно-Західної залізниці

Розклад руху потягів «Львівської залізниці»


«Укрпошта». Онлайн сервіси

Передплата преси

Поштові перекази та електронні повідомлення

Банківські платежі

Кур’єрська доставка

Замовлення поштової марки власного дизайну


Комунальні послуги

Орієнтовний розрахунок розміру субсидії

Хмельницкий облэнерго